Tyto webové stránky používají soubory cookies, abychom vám mohli poskytnout co nejlepší uživatelský zážitek. Informace o souborech cookie se ukládají ve vašem prohlížeči a plní funkce, jako je rozpoznání, když se na naše webové stránky vrátíte, a pomáhají našemu týmu pochopit, které části webových stránek považujete za nejzajímavější a nejužitečnější.
Umožňujeme firmám personalizovaný přístup k zákazníkům
Před pár dny byl Gauss Algorithmic oceněn Klubem finančních ředitelů za Projekt s největším potenciálem roku 2018. Ocenění převzal CEO společnosti Johnson Darkwah, který přiblížil, jaké má firma strategie a plány na rok 2019.
Popište nám na úvod váš projekt…
Zaměřujeme se na vývoj produktů a služeb na bázi rozsáhlého zpracování dat a prvků umělé inteligence, které umožňují společnostem porozumět zákazníkům a vytvářet lepší zákaznické zážitky především v digitálním světě. Náš produkt se nazývá Gauss Customer Data Platform (CDP) a daří se nám ho nasazovat ve velkých společnostech v oblasti bankovnictví a pojišťovnictví. Gauss CDP nabízí jak bohatý vhled do chování zákazníka, tak možnost využít okamžitě informace z analýz. V tomto produktu jsme soustředili naše několikaleté zkušenosti s pokročilou analýzou dat v e-commerce, bankovnictví nebo telekomunikacích.
Jaký je váš obchodní cíl?
Chceme, aby Gauss CDP byla běžně využívána v každodenní interakci mezi společností a jejími klienty. Ať už přímo, nebo poskytnutím důležitých informací ve správný čas. Věříme, že stavíme globální řešení pro banky, pojišťovny, mobilní operátory i tradiční retailové řetězce, které se snaží více proniknout do digitálního světa.
Pro jaké klienty jste pracovali a co jste jim pomohli zlepšit?
Spolupracujeme s Raiffeisenbank v České republice, kde se náš software učí reálné zákaznické cesty, které mohou být využity například při kvalifikování nových zákazníků nebo při zlepšení procesu práce se zákazníkem a doporučení vhodného produktu či služby. Dlouhodobě pracujeme s mobilním operátorem Slovak Telekom, který je zároveň skvělým partnerem. Společně pracujeme nejen na zlepšení služeb pro jejich zákazníky, ale podílíme se také na analýzách v rámci jiných iniciativ, jako jsou například smart cities. Velmi se také letos těšíme na výsledky spolupráce s bankou Credit Suisse.
Jaký dopad má vaše řešení na finanční služby a jejich běžný provoz?
Správné informace doručené rychle a spolehlivě nabízí finančním institucím vytvářet pozitivní zákaznické zážitky podobně jako u jiných oblíbených internetových služeb. Ve Švýcarsku jsme měli možnost vyměnit si zkušenosti s lidmi z úspěšných projektů Revolut a Delivery Hero. Pro tyto společnosti je detailní analýza a znalost zákazníka naprosto klíčovou záležitostí. Naše řešení umožňuje jak vytvářet nové zdroje tržeb, tak šetřit zbytečné náklady. Velkou konkurenční výhodou je pak možnost integrace s datovými zdroji mimo danou společnost a získání širšího kontextu.
Mohou vaše řešení využít i společnosti mimo finanční sektor?
Ano. Jedním z našich nejbližších cílů jsou tradiční retailové společnosti. Chceme jim díky datovým analýzám umožnit personalizovaný přístup k zákazníkům. Pro obchody s potravinami může být složité optimalizovat marketingové snahy, protože reálně netuší, kteří návštěvníci z webu nebo mobilních aplikací skutečně dorazí do prodejen. Na druhou stranu je potřeba zdůraznit, že integrace dat v této oblasti je velmi náročná. Navazujeme spolupráci s výrobci pokladen a platebních terminálů, abychom našim klientům celý proces usnadnili.
Co vám nejvíce pomohlo v rozvoji a růstu firmy?
I když jsme stále start-up, snažíme se odvádět velmi pečlivou a profesionální práci. V minulosti nás naši klienti doporučili svým kolegům v oboru nebo i vlastním klientům. Kromě toho se nám podařilo uspět v rámci dvou prestižních startupových akcelerátorů, kam se běžně hlásí několik stovek společností z celého světa. Usnadnilo nám to získání kontaktů na správné osoby i některé nové klienty.
Jaké jsou vaše cíle pro rok 2019?
Čeká nás opravdu hodně práce. Musíme rozšířit tým, abychom stačili dodávat v požadované kvalitě. V rámci produktu se hodně zaměříme na integraci dat a automatizaci úloh, kde můžeme uživatelům ušetřit čas. Věříme, že díky našemu řešení budou i jiné inovativní týmy moci vylepšit své produkty, proto bychom také chtěli spustit partnerský program. V neposlední řadě budeme pokračovat ve snaze expandovat do dalších zemí.